vrijdag 30 mei 2014

Omnomnom museum: Verkade Paviljoen

Deze keer geen lekker recept, maar een lekker museum. Eh, wat? Nou, het Verkade Paviljoen in Zaandam. Dit onderdeel van het Zaans Museum is helemaal gewijd aan het bedrijf dat ooit als beschuit- en broodfabriek begon. Je kunt er zien hoe biscuitjes worden gemaakt, de verhalen van de meisjes van Verkade ontdekken en je verbazen over de ontwikkeling van de Verkade-reclames. Echt heel tof! En als je nog zin hebt, zou ik zeker nog een rondje door het andere deel van het Zaans Museum lopen. Hier is namelijk nog meer te lezen en zien omtrent andere grote bedrijven uit de Zaanstreek, zoals Honig en Duyvis.

Haal maar meteen de ingrediënten voor deeg in huis, want zodra je dit museum uitloopt, heb je gegarandeerd zin om koekjes te bakken!

De eerste Verkadefabriek ooit stond in de Valkstraat, Zaandam.




De man met wie het ruim 100 jaar geleden begon: Ericus Gerhardus Verkade.

Er is zoveel beeldmateriaal van de Verkadefabrieken door de loop van de tijd. Echt ontzettend leuk om te zien!

Benieuwd of jij geschkt zou zijn geweest als meisje van Verkade? Dit kun je testen bij simulator. Ik slaagde bijna...

100 gram van 30 cent? Doe mij maar een paar kilo moccatines!

1 reacties:

  1. Wat leuk dat je daar bent geweest, het lijkt me een heel leuk museum! Leuke foto's heb je gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Al jullie berichtjes maken me blij, dankjewel! Laat je linkje achter, want ik ben natuurlijk ook benieuwd naar wie jullie zijn :)

Blog Designed by The Single Momoirs